Alla inlägg den 12 november 2010

Av mikaelasofias - 12 november 2010 19:23

  

Justin Bieber har redan visat sina fans hans spirande MC färdigheter som Shawty Mane. Nu kan Biebs ta på sig sin rappmössa igen, enligt Lil Twist. The Young Money rapper säger att han arbetar på en mixtape med popstjärnan.

"Det är på gång," berätta Twist till Neon Limelight. "Vi har gjort ett par låtar, och varje gång vi pratar, pratar vi faktiskt om denna mixtape." Så vad kommer fansen att hitta på mixtapen? "Vi har nyligen gjort "Billionaire" av Travis McCoy och Bruno Mars," förklarar Twist. "Vi gjorde den med våra egna ord, som en remix. Det är hur vi ska göra en majoritet av mixtapes, med några andra människors låtar och jag bara gör freestyling över dom. Och Justin är en rappare nu, så han kommer också rappa lite i låtarna."


Bieber har sagt att han är öppen för att spela Shawty Mane igen. "Jag tycker att det är kul, jag gillar att rappa,"  det sa han nyligen till MTV News. "Shawty Mane kommer kanske tillbaka i framtiden.Sångaren avslöjar också hur han kom upp med namnet på sitt MC alter ego. "Jag vet inte,  jag och mina vänner skojade bara runt och dom sa typ ," Shawty Mane, "och jag var ba," Ja, det blir mitt smeknamn."

Shawty Mane är precis som en rolig karaktär. Du vet, Justin Bieber är inte en rappare, och det skulle bara vara lame om jag började rappa. Det är lamt ändå eftersom jag är en popsångare, men jag tyckte det var kul, jag bara gjorde det som ett skämt. Det var inte något seriöst."

Vad tycker du om att Justin och Lil Twist arbetar på en mixtape? Låt oss veta i kommentarerna!

Source: MTV
Av mikaelasofias - 12 november 2010 19:21

Verkligen värt att läsa :

  

Av Emily: När Justin höll på att komma igång gick han till olika radiostationer för att göra intervjuer och gratis meet & greets. Min bästa vän Daniela älskade Justin Bieber och ville verkligen träffa honom, men hon kunde inte gå eftersom hon hade cancer,och hon kan varken gå eller prata.

Jag skrev Justin ett brev om Daniela, och gav det till honom på en Meet & Greet tillsammans med ett "be för Daniela" armband. När Meet & Greeten var över, gick alla. Jag väntade på min mamma i lobbyn med en vän och efter ett tag kom en säkerhetsvakt, och min mamma kommer gående till oss. De tog oss tillbaka till ett rum, där Justin stod, han gav mig en signerad bild, brev, och en "Jag älskar dig också Daniela" affisch.

Vi tog några bilder på honom och allt han gjort och bad honom att hålla allt för Daniela, han bar även halsbandet jag gav honom. Cirka 30 minuter efter att vi lämnat Danielas hus dök Justin Bieber upp där vid hennes hus! Han sjöng för henne, gav henne sin gitarr plektrum, och pratade lite. Han verkade verkligen bry sig om henne, ta sig tid ur sin dag för att besöka henne. Ett par veckor senare hade Justin en live chatt, och han hade på sig "Praying For Daniela" armbandet som vi hade gett honom. Några månader senare åkte Justin tillbaka till radiostationen Q100 för en privat konsert.


Jag och Daniela fick biljetter, Daniela var bättre och kunde lämna huset så vi fick åka till konserten. Medan vi var där såg Justins livvakt Kenny Hamilton Daniela, så han gick till Justin och berättade direkt. Han kom över och sa hej, och då flyttade han oss längst fram av linjen för meet & greet. Han frågade Daniela hur hon mår, och sedan frågade han mig om hon började bli bättre. Han var verkligen glad att höra att hon började bli bättre.

Jag träffade Justin ett par gånger efter det, och varje gång han ska säga något till mig, frågar han omedelbart hur Daniela mår. Justin Bieber har gjort en skillnad för min bästa väns liv, vilket gör henne väldigt glad. Det är därför jag är stort fan idag, inte bara på grund av hans musik, utan för hur mycket han seriöst brydde sig om Daniela och för att få henne att lé. Jag vet vid det här laget att när han säger "jag bryr mig om mina fans", talar han verkligen sanning.
    
Av mikaelasofias - 12 november 2010 19:20

  

Akon gjorde ett speciell ankomst till förrgårs inspelningen av Victoria's Secret Fashion Show i New York. Förutom att sjunga sin hit "Angel" och dansa med sexiga modeller, tog han time out för att prata med OK! om hans dröm samarbete och Justin Bieber.

"U2 är de enda jag har inte samarbetat med.
Det är mitt nästa mål", säger han till OK! "Jag kommer att kidnappa Bono. Lita på det! Jag kommer att hålla honom som gisslan för hans låtar".

Vad sägs om att samarbeta med en tonårsdrömmen Justin Bieber? Akon avslöjade för OK! "Ja, det är min lilla man. Jag gjorde faktiskt en ny låt med honom på hans nästa album".

Inte bara har de gjort en låt tillsammans: Akon sa, "Jag ger honom tips om hur man kan dra till sig kvinnor" Dock ville han inte avslöja sina bästa tips, "Du måste bara höra den låten. Du kommer att älska den!"

Vi tvivlar inte på det!

- OKMagazine

Av mikaelasofias - 12 november 2010 09:21

  

Av mikaelasofias - 12 november 2010 09:18

  

 Nyligen i en intervju, avslöjade Justin Bieber att han inte förstår varför vissa av hans fans gråter när de ser honom. Faktum är att Justin inte ens tycker att han är så cool! Här är vad han hade att säga.

"Jag är inte ens så cool, liksom seriöst. Vad är det som är så coolt att ni flippar ut? Dessa tjejerna gråter, jag inte tro det, jag är så hedrad för att ni gråter men, jag vet inte, det är lite galet för mig!"

Av mikaelasofias - 12 november 2010 08:18

  En intervju där Justins pappa berättar lite om vad han tycker om att hans son blivit ett popfenomen.

  

Det är svårt att tro att för bara två år sedan så var Justin Bieber en vanlig liten kille som växte upp i en liten stad i Kanada, men det är en kille som säger att han alltid visste att han skulle bli en stjärna.


"Jag är inte alls överraskad, så fort han började med detta, visste jag att det skulle gå jättebra för honom." säger Jeremy Bieber.


Hans föräldrar var ett high school par när Justin var yngre. Hans pappa var bara 22 år när Justin föddes, och han jobbade som en snickare på den tiden.


Så tidigt som när Justin var 8 år började han att uppträda med sin gitarr och med sina egna låtar för vem som än ville lyssna på honom, vilket var väldigt många. Dricksen var ganska bra och ett år tjänade han tillräckligt mycket så att han kunde ta med sin mamma på semester till Disney Land.


"Jag tänkte inte så mycket på något av det, egentligen var jag inte så uppmärksam på det, det var bara något han gjorde på sin fritid."

På bara en natt så blev han en teen pop sensation.


"Det verkar bara så normalt för han har alltid varit bra på allting han har försökt sig på, han har alltid varit en bra kille tycker jag. Jag menar det låter som en saga och jag kanske är ensidig för att jag är hans pappa men han har varit så fantastisk hela tiden under hans karriär." Säger Jeremy.

Presentation

  

Jag heter Mikaela och är 18 år. Jag är bosatt i västra götaland. I min blogg kommer du att få ta del av min vardag. jag pluggar på en folkhögskola jag kommer att bli klar sommaren 2015. Du kommer även få ta del utav många av mina tankar och funderingar.

 

Fråga mig

69 besvarade frågor

Translate into your language

Skriv i min gästbok:)

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards