Alla inlägg den 6 mars 2015

Av mikaelasofias - 6 mars 2015 19:52

som ja har berättat är ja väldigt smink intresserad så om jag får tid över så brukar jag oftast experimentera med nya tekniker, idag blev de contouring.

Med det menas det att man använder sig utav 2 färger en ljus och en mörk, med den mörka trycker man in partier och framhäver skuggor som ex under kindbenet, tinningarna, vid hårfästet för att förminska pannan, på sidorna av näsan osv med den ljusa färgen så framhäver man pariter som under ögonen, mitt på pannan osv. Man kan också använda sig utav en highligter på kindbenet för att få lite fin lyster i huden.

Jag har använt mig av en conceler palett, dessa kan man hitta på ex, fyndiq, eleven

Av mikaelasofias - 6 mars 2015 19:45

Hej era söta läsare! Hur har eran fredag varit? Min har varit jätte stressigt började med att ja försov mig sen på bussen hem glömde ja mitt busskort så fick åka och hämta de kan de bli mer otur idag!

Imorgon kommer min pojkvän hit ska bli jätte skönt då vi har bråkat en del och sånt är svårt att reda ut över telefon!

Presentation

  

Jag heter Mikaela och är 18 år. Jag är bosatt i västra götaland. I min blogg kommer du att få ta del av min vardag. jag pluggar på en folkhögskola jag kommer att bli klar sommaren 2015. Du kommer även få ta del utav många av mina tankar och funderingar.

 

Fråga mig

69 besvarade frågor

Translate into your language

Skriv i min gästbok:)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards